Wednesday, August 11, 2010

Membantu Ibu


Semalam saya buat tat nenas. Sebelum bakar tat tu saya sapu telur kat atas tat. Saya pegi la panaskan oven untuk bakar tat yang dah di glaze dengan telur. Bila saya datang semula ke meja kerja saya, Nayah dah tarik keluar kerusi, panjat naik kerusi tu, and tengah sapu telur atas a fresh batch of unbaked tarts.... Saya pun terus angkat dia turun kerusi. Berdebar saya dibuatnya. Kalau saya lambat sikit tadi mesti jatuh budak tu.
Nayah, Nayah.... Tak payah la tolong ibu Nayah kecik lagi. Nanti dah besar tolong la banyak mana pun yang Nayah nak.....
Hari ni pulak tadi dia meragam taknak pakai pampers. Mengamuk suruh tanggalkan pampers dia. So pakaikan je la spender kecik utk dia. Kang tido pakaikan pampers balik, he he he.....
But that got me to think.... Is it time for me to toilet train her? Kalau ya alhamdulillah..... Jimat duit pampers. Potty pun saya dah beli untuk toilet training dia.

No comments:

Post a Comment